Zorg voor ZZP - FAQ Wat gebeurt er wanneer ik als zorgaanbieder niet ben aangesloten bij een klachtenregeling

Wat gebeurt er als een zelfstandige zorgverlener niet is aangesloten bij een klachtenregeling?

Wanneer je als zorgaanbieder moet voldoen aan de eisen die de Wkkgz stelt ben je verplicht om hier ook aan te voldoen. Een van die eisen is het aansluiten bij een (onafhankelijke) klachtenregeling met geschilleninstantie.

Voldoe je niet aan de eisen die de Wkkgz stelt aan zelfstandige zorgverleners en sluit je je niet aan bij een onafhankelijke klachtenregeling ben je in overtreding. De Inspectie van Gezondheidszorg (IGJ) kan hierop toezien, er kan melding gemaakt worden en vervolgens is de IGJ in staat een sanctie op te leggen.

Wanneer je aangesloten bent bij Zorg voor Zzp ben je verzekerd van een (erkende) klachtenregeling met geschilleninstantie.
Met het lidmaatschap voldoe je aan een belangrijke eis binnen de Wkkgz. De overige eisen kunnen zelfstandig worden ingericht en kun je alles over vinden in onze gratis online training!